lång tur i det fina vädret

Kom precis från stallet. Skulle rida en lång tur i det fina vädret. Jo heller att jag fick det fick inte tag på häste j****. Jag älskar honom men inte när han håller på sådär. Om det är någon som läser min blogg som har en häst som är svårt att fånga in i från hagen så skriv gärna hur du gör :) Vi har försökt med hur mycket som helst men det är nästan inget som fungerar. :(
Ikväll blir det att plugga så mycket matte som möjligt. Inte så kul men har prov nästa vecka så det måste göras.



Grattis i efterskott hjärtat ! Igår firade jag och älskling 10 månader :) <3<3<3
Jag älskar dig :) <3<3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tips från min kompis:

ta med ett spö ut i hagen ( som en förlängd arm), valla hästen dit du vill ha honom ( är det en stor hage stäng av den så det blir mindre), håll på så tills han stannar eller att han kommer fram emot dig. springer hästen så måste du oxå springa. ( skitsamma i om det ser fjantigt ut, det är bara att fortsätta) de första gångerna ha morot i fickan eller liknade och när han stannar beröm först med rösten och sen ge en bit av det du har i fickan.



Hon har haft problem med samma och nu har hon inga problem att få in hennes häst:)



Hoppas det funkar <3

2010-10-14 @ 10:43:01
URL: http://joveel.blogg.se/
Postat av: Vic

Vi har prövat att stänga in honom så hagen inte bli så stor och vi har prövat att locka honom men det funkar inte :P Men får pröva med den "extra" armen ! :) Tack så mkt för tipset! :)

2010-10-14 @ 22:24:31
Postat av: Johanna

annars får du se det som extra motion att springa varje gång för att få in honom ;)

2010-10-15 @ 08:17:45
URL: http://joveel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0