Promenad i skogen

Kom precis hem från en promenad i skogen. Det var jag och hundarna. Det var riktigt mysigt. Helt vind stilla och tyst :) Vi mötte även på en jätte fin häst två gånger om. :) Men det tyckte inte Hugo och Rambo om så dom skrämde hästen :( Dumma dom! Jag vågade inte riktigt ha Hugo lös eftersom han inte lyder så bra och är ännu så lite och plus att jag var själv. Men tillslut släppte jag han och det gick jätte bra men vad tror ni händer sen då?! Han fick så klart upp ett spår. Jag ropa och ropa och gömde mig så att han skulle bli rädd att jag var borta. Det hj'lpte inte ett dugg. Så jag började springa som en dåre tillslut stannade han. Jag blev såklart livrädd eftersom min första hund blev överkörd så jag var rädd att han skulle bara försvinna ifrån mig:( Men tur så stannade han. :) Han är ännu så lite så jag har inte lärt han att spåra klokt ännu så han stänger bara av och låter sina naturliga drifter ta över. Men sen gick han lös igen och det gick jätte bra. Han måste ju lära sig det någon gång.
Så nu har jag fått värsta motionpasset och jag som inte har någon kondis så ni kan ju bara tänka er hur trött jag blev. Haha.
Jag gick förbi och tände ett ljus vid min frösta hund Asta. Saknar dig hjärtat! <3 Så fort jag hade tänd började det snö små små och fina snöflingor och sen så började även fåglarna kvittra. Då började jag nästa gråta för det var så fint och det kändes som att hon sa tack för att jag hade varit vid henne. Åh nej jag saknar dig tjejen. Kom tillbaka :(

Här kommer lite bilder :)


Billie och Hugo. Bra uppfinning om man inte vill ha sin hund lös. Jag har knutit ihop tre koppel. :P


Hugo när han fick upp spåret.


Mitt hjärta <3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0