30 Oktober

Nu var det söndag igen. Som sagt tiden bara flyger iväg inte långt kvar tills jag och Michaela åker till Australien. :) Längtar verkligen! Nu hade jag tänkt skriva en sak som jag har gått tänk på länge. Jag menar inget illa med det men säkert någon som kommer bli sur men som sagt menar inget illa. Ja det här med att vara en ung mamma. Vad är en ungmamma? Iallafall inte dom som är tjugo och uppåt tycker inte jag. Tycker ens inte dom som är 18 år är unga mammor. Varför tycker jag det här? Jo för när man är 18 och äldre är man vuxen, inget barn längre. man har chansen att kunna söka jobb som vilken annan människa och man tar hand om sig själv i den åldern. Därför anser jag inte att man är en ung mamma. Dom som är under 18 år unga mammor för dom går ännu i skolan och är ännu barn. Visst så klart man är ung när man är runt tjugo men jag tycker inte man har rätten att kalla sig en ungmamma om man är äldre än 18. För det finns de "unga" mammorna som har det bättre än en ensamstående 40åring. Så jag tycker man inte ska skylla på att man är ung. Och för i tiden så fick man barn när man var runt 19 år och då var man ingen ung mamma. så varför skulle man va det nu?


// Vic

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det är intressant att höra hur en person yttrar sig om just "ungmammarollen" som finns i samhället. Och jag kunde heller inte bara sitta och läsa utan att kommentera det!

Från allra första början såg jag mig inte som en ungmamma, jag var 17år när jag blev gravid... Men efter att jag fått min underbara dotter och började träffa andra mammor som var i min ålder kom vi in på en öppenförskola där dom hade tid för just "ungamammor" och där var alla ungmammor upp till dom var 25år.

Sen säger jag som du, hur länge är man ungmamma då? Jag såg mig som en ungmamma när jag födde Hanna då jag var 18år och gick i skolan, men när jag gått ut skolan kände jag mig inte så ung längre men folk runt omkring ville kalla mig det. Men nu när jag är 20år, är jag fortfarande ungmamma då? Räknas ungheten i den åldern man var när man fick barn eller handlar det om årtalen som ligger mellan mamman och barnet? Ja, allt detta är så klurigt!

Nu fick jag det sagt, Ta hand om dig Victoria :) Kram!!!

2011-11-03 @ 14:08:36
URL: http://tegelstenenochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0