Hugo mitt hjärta

Igår var det jäte fint väder och det det var varmt! minst 20 grader i solen. Det gillar jag! Så jag gick ut på en promenad med hundarna vid vattnet. Riktigt mysigt! Sånt kommer det blir mycket av i vår/sommar. Sen fick jag något ryck och började putsa alla fönstrar för dom var så otroligt skitiga så nu går det att se ut. Haha.
Sen satt jag och min älskade sambo ute och fikade i solen. Åhh säger jag bara. Har saknat värmen från solen!
Vi hade hundarna ute då när vi satt i solen. Ena hunden hon är så gammal så hon orkar inte rymma men Hugo våran yngsta hund han sticker så fort han har chansen. Men vi hade han i koppel och satt och lärde han lite grejer sen tappar vi han så då sprang han direkt. Först så gjorde det inte så mycket för han sprang inte mot vägen. Men sen tycker vi att han var borta lite allt för länge, för han hittar inte riktigt här runt omkring. Så då gick vi ut och letade efter han. Då satt han fast i en gren som tur var. Men inte nog med det så ca en halv timme så sticker han igen. Och då var det mot vägen så klart. Jag hittar han rätt fort men när jag ska ta han så vill han inte de så då springer han åt andra hållet. Men efter ett bra tag får vi ner han mot havet. Han älskar verkligen vatten. Så då springer han ut i vattnet och börjar simma ivär. Yes tänkte jag. För han blir inte så snabb när han simmar. Så Jocke sprang in i det kalla vattnet och fick tag på han. Tack älskling! Så det var rätt händelserikt igår.

Idag ska jag försöka ut på en lite joggingtur. Haha ser vad jag skriver. Jag ut och spring? Jo men va fan måste ju väga vissa mig på stranden isommaren. För där tänker jag nämligen bo när jag inte jobbar! Sen ska jag städa lite och pyssla lite.

// Vic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0